18 Haziran 2008

Mantarlı Salata




Birazda tuzlu olsun dedim; bu salatayı arkadaşım Fatoşta yiyerek çok beğenmiştim O da Portakal ağacından almış tarifini. Lezzeti benim damak tadıma çok uygun, bir kere yoğurt benim vazgeçemediklerim arasında (Dilekcim bunu okursa eminim çok güler aramızda yoğurtla ilgili bir anı varda). Kabak ise rejim yapana kadar benim hayatımda önemli yeri olmayan bir sebzeydi. Fakat sonradan neler kaçırdığımı farkedip kabağın pekçok çeşidini yapar yer olduk. Bence deneyin.
Malzemeler:
3 Kabak
3 Havuç
1 pk (400 gr) mantar
Közlenmiş Kırmızı Biber (ben koymadım)
1 Kutu mısır konservesi
4 kaşık Yoğurt,
2 kaşık Mayonez
2 diş Sarımsak
Tuz

Yapılışı :

Tarifte kabak ve havuçlar kibrit çöpü kalınlığında kesilir denmesine karşın ben biraz daha iri doğradım. Mantarda istenilen büyüklükte kesilerek ayrı ayrı sotelenir. Soğuduktan sonra hepsi bir araya getirilir, mısırda eklenir. Başka bir kasede yoğurt, mayonez ve sarımsak karıştırılarak üzerine dökülür ve karıştırılır.

Hiç yorum yok: