15 Haziran 2008

Kurabiye Ev







Kızımın anaokulu öğretmeni Hilal Hanımla birlikte uzun zamandır planladığımız bir Kurabiye Ev Projemiz vardı . Bir türlü zamanlarımız denk düşmüyordu sonunda oldu şeytanın bacağını kırıp Kurabiye evi yapıp çocuklarla birlikte eğlenceli bir gün geçirdik









Malzemeler:

2,5 su bardağı pudra şekeri
3 yumurta (Oda sıcaklığında)
500 gr tereyağ (Oda sıcaklığında)
6-7 su bardağı elenmiş un (arttırılabilir)
2 pk vanilya
1 pk kabartma tozu
1 çay kaşığı zencefil (ben kullanmadım)

Çatı ve Çit için;
1 pk petit beure bisküvi
2 pk çubuk kraker

Icing için;
2 yumurta akı
250-300 gr pudra şekeri
Gıda boyaları, jelibonlar, bonibonlar, minik lokumlar, renkli şekerler


Yapılışı:

Tereyağ ve şeker yoğurularak krema kıvamına getirilir. Yumurtalar eklenir, karıştırılır diğer kuru malzemeler de havalandırılarak koyulur ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Buzdolabında yarım saat dinlendirilir. Bu arada evin ön ve yan duvarları için pişirme kağıdından kalıp kesilir. Fırın 175 C'ye ayarlanarak çalıştırılır. Buzdolabından çıkarılan hamur 1/2 cm kalınlığında açılır, hazırlanan kalıplar hamurun üzerine koyularak bir ön bir de yan duvar kesilir. Bir tepsiye kabarma payı düşünülerek daha fazla konmamalı . Ben bir iki ağaç ve tavşan araba figürü koydum arta kalan yerlere. Ön duvara bir kapı oyuntusu açılmalı, istenirse pencerelerde kare bir kalıpla kesilerek oluşturulabilir. Ben ıcing ile süslemek istediğimden açmadım. Tüm duvarlar pişirildikten sonra soğumaları için bir kenara dikkatlice alınırlar. Uzun uzun anlatıyorum ama yapılışı anlatımı kadar yorucu değil inanın.

Icing için yumurta akı iyice çırpılır pudra şekeri eklenerek bozadan daha katı kıvamlı bir karışım elde edilir. Ben süsleme ve yapıştırma diye ikiye ayırdım, süsleme için ayırdığım kısmı küçük miktarlara bölerek istediğim renklerle renklerdirdim. Evin duvarları yatık olarak daha kolay süsleneceğinden biraraya getirmeden önce pencere, çerçeve, perde süslemelerini yaptım. Sadece bir ev değil bahçeli, ağaçlı, salıncaklı bir ev istediğimden Sevgili Eşim'in arkadaşı Cihan Bey'e kestirdiği straforun üzerini kapladım. Bahçemiz hazırdı, evin duvarlarını birleştirme zamanı gelmişti bu işlemde tek başınıza olmazsanız herşey çok kolay olur. Hem icingi sıkmak hem duvarları yapıştırmak zor oluyor. Sağolsun Öznur ve Nurhayat bu konuda imdadıma yetiştiler. Evin donup sabitlenmesi için beklerken çatıyı hazırladım. Pişirme kağıdının üzerine bolca icing sürdüm bisküvileri yerleştirdim, kurumalarını bekledim. Sonra çatıya icing sürüp trasfer ettim ve kağıdı dikkatlice çıkardım.

Bahçe çitleri ve ağaçlarda hazırlandıktan sonra geri kalan kısmı çocuklara bıraktım. Ayrıca 2 ölçü kurabiye hamuru hazırlayıp tüm malzemelerimizle ertesi gün okulun yolunu tuttuk. Çocuklar gördüklerinde gözlerine inanamadılar. Kızımada sürpriz olması açısından tüm bunları ondan da gizli yaptım. Çatıyı süsleme konusunda birbirleriyle yarıştılar. Bir şeker çatıya bir şeker mideye yöntemiyle çatı ve evin yolu süslendi. Daha sonra çocuklar diğer hamurdan istedikleri kalıplarla şekiller çıkarıp damla çikolatayla süslediler. Pişirip hem çocuklar hem biz afiyetle yedik.
Çok güzel ve eğlenceli bir gündü.

Hiç yorum yok: