8 Ekim 2008

Pazar Kahvaltısı

Haftaiçi tostla, poğaçayla kahvaltıya benzer birşeyler yaptığımızdan pazar kahvaltılarının yeri, zevki ve tadı bir başka oluyor. Benim için bu masada vazgeçilmezler börek ve domates, eşim için reçel, kızım için ise hiçbirşey mümkünse bir süt içip kalksın.
Burada Zahter adıyla satılan bir karışım bize Suriyedeki akrabalarımız tarafından gönderilmişti. İçinde susam, kimyon, tuz, limontuzu ve adını bilmediğim pekçok baharattan oluşan bir karışım.
Ekmeğinizi önce zeytinyağa ardından zahter'e batırıp yiyorsunuz ben seviyorum ama yeni tadlara açık olmayanlara garip gelebilir
Vişne reçelini çok sevdiğim bir müşterim kendi elleriyle yapıp getirmişti, çok lezzetliydi ellerine sağlık.
Börek ise soğan, biber ve kıymanın kavrulup, baharat eklenerek sigara böreği şeklinde sarılıp bu sefer yağda kızartılmasıyla oluştu. Çok severim anlatırken bile kokusunu duydum sanki.

4 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Uğurcuğum ne güzel bir aile kahvaltısı.hafta içi yapılsa bile pazar kahvaltısının yeri hep ayrı,tüm aile bir arada misler gibi.herşey çok leziz görünüyor.ellerine sağlık canım.zehteri merak ettim,değişik bir lezzet belli ki.sevgilerimle...

Ceylan dedi ki...

Ugur cok canim cekti o sofrada olmak ve en sevdigim ogun olan kahvaltiyi doya doya yemek !! ama tabii bol cay ve bol sohbet esliginde sartiyla!!! Ellerine saglik!

Uğur CAN dedi ki...

Neslihan geç cevapladım kusura bakma İstersen zahter'den sana yollayabilirim

Sevgiler Uğur

Uğur CAN dedi ki...

Ceylan teşekkürler yorumuna ve ziyaretine, boşuna dememişler Gönül muhabbet ister kahve bahane diye, görüşmek üzere .
Sevgilerimle Uğur