6 Ekim 2008

Çikolata Soslu Tavuk Göğsü

Tavuk göğsü dediysem gerçeği sanılmasın tamamen yalancısından ama gayet lezzetli. Üzerindeki çikolata sosu ise lezzetine lezzet katıyor. Sütlü tatlıları yeni yeni sevmeye başlamama rağmen bunu her öğünde bıkmadan yiyebilirim :)
Birsel ve İrem 'in ev sabibeliği yaptığı Porselen Demlik etkinliğine gidiyor bu tatlı. Şimdiden kolay gelsin.
Malzemeler:
125 gr tereyağ
2 çay bardağı un
1,5 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 lt süt
1 pk vanilya
Damla sakızı

Çikolata Sosu İçin:
2,5 su bardağı süt
1 pk Dr Otker Çikolata Sosu

Yapılışı:

Un ve yağ kavrulur. Üzerine süt , şeker eklenir ve karıştırılırarak muhallebi gibi pişirilir. (Topaklanma olursa el blender'iyle çırpılabilir.) Biraz nefes alıp sıcaklığı gidince vanilya , dövülmüş damla sakızı ve hindistan cevizi eklenerek mikserle yada el blenderiyle 10 dakika çırpılır. Ben 5 dakika çırptım yeterli oldu göz göz olması lazım. Sudan geçirilmiş bir borcama dökülür ve soğuması beklenir. Daha sonra buzdolabına koyulur

Çikolata sosu da sütle pişirilerek soğutulur, karıştırılarak üstünün kabuk tutmaması sağlanır ve iyice soğuyunca tavuk göğsünün üzerine dökülür. Ben üstünü fıstıkla süsledim başka çeşitlemeler de yapılabilir. Tamamen sizin zevkinize kalmış , Afiyetler Olsun.

7 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Tarifin yayında canım. Ellerine sağlık, desteğin için çok teşekkür ediyorum. Umarım o güzel tariflerinden ve sunumlarından sayfamda tekrar görebilirim. Sevgiler.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Uğurcuğum yine harika bir tad ve görüntü,ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Tauk göğsü sık sık yaptığım ve çok sevdiğim tatlılardan biridir. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Merhaba ,sizi porselen demlik etkinliğinde gördüm ne güzel şeyler yapmışsınız ellerinize sağlık diyorum

Ferhanca dedi ki...

Sütlü tatalılara favorım :))ellerine sağlık..sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba uğurcum siten çok güzelmiş herşey çok özenli ve titiz hazırlanmış.ellerine sağlıkbebişinde hayırlı olsun canım
hamileymişsin:) ne güzel
bloğunun silinmeside çok üzücü.herhalde bir site sahibinin başına gelebilicek en kötü şey.çok geçmişler olsun.
kurabiye evine de ayrıca bayıldım.çok güzel tekrar görüşmek dileğiyle nilgün

Uğur CAN dedi ki...

Birselcim yeni ve eklemeye değer bir denemem olursa memnuniyetle haber veririm,
Neslihancın gerçekten çırpıldıkça harikalaşan bir tad teşekkürler,

Armina sütlü tatlıyı sevmeyen yok gibi Teşekkürler,

Ayşegül Teşekkürler, kısa zamanda sen daha iyilerini yaparsın

Ferhan haklısın geç farketim ben hep zor, şerbetli, uğraştırmalı şeyleri tatlıdan sayardım ama kalori hesabı yapmaya başladığımdan beri sütlüleri farkettim. İyiki de farketmişim:))

Nilgüncüm yorumuna çok teşekkür ederim. Silinme olayı beni çok sarstı duygularımın birazını paylaştım zaten. Aslında şimdi gülüyorum ama o anda değil gülmek neredeyse ağlayacaktım. Evet kimsenin başına gelmesin artık uslandım yedek alıyorum.

Sevgilerimle Uğur