3 Ekim 2008

Buğday Salatası

Yengem geçenlerde Oktay Usta'dan yapımını izlediği salatayı denemek istemişti. Tesadüfen bende hazırlanma safhalarına yetiştim hem lezzetli hemde sağlıklı bir salata tavsiye ederim.

Malzemeler:
1 su bardağı buğday
Taze soğan
Kıvırcık
Maydanoz
Dereotu
Radika (Roka kullandık)
Nar ekşisi ( yada Limon)
Tuz
Karabiber (tarifte yoktu ama bence yakışırdı)
Ceviz
Süsleme için domates

Yapılışı:
Buğdağ düdüklü tencere yada normal tencerede haşlanır. Soğuması beklenirken tüm yeşillikler yıkanır doğranır, cevizlerden birkaç tane ayrılarak gerisi kırılır. Buğdayın üstüne tuz, nar ekşisi ve diğer malzemeler eklenerek karıştırılır. Üzeri domates ve cevizle renklendirilerek servis yapılır. Afiyet Olsun
Bir tabakla yetinemiyorsunuz bilginize ..

9 yorum:

ebruakin dedi ki...

Selamlar Uğur Hanım,
Güzel mesajınız için çok teşekkür ederim.
Tahmin ettiğiniz gibi zor günler geçiriyoruz.
Allah onların acısını bize göstermesin. Diğer sorunlar bir şekilde çözülür.

Salatanız da enfes görünüyor. Ellerinize sağlık.

Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

öncelikle güzel yorumunuza çok tesekkür ediyorum...salataniz pek lezetli görünüyor,hos bir tadi vardir eminim...ellerinize saglik...bende sizin geçmis seker bayraminizi kutlarim,nice güzel bayramlara...sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Uğur, çok güzel bir blog. Yaptıklarınızın hepsi iştah açıcı.

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler.

zarpandit dedi ki...

once grip dolayısıyla ugrayamadım diyip gecmiş bayramını kutluyorum:)

bugday kadar sağlıklısı yok tarifi not ettim :))

RUMEYSA dedi ki...

ımm oktay ustanın bu tarifi yaptığı bölümü izlemiştim sizinkide aynısı olmuşş yanii

elinize sağlıkk

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

Uğur CAN dedi ki...

Ebru hanım gelecek günlerin çok güzel olması dileğiyle,
Huriye teşekkürler, görüşmek üzere,
Zerrin teşekkürler sizin sayfanızı da çok severek takip ediyorum,
Gökçecim geçmiş olsun, grip bu sene kendini erken gösterdi acil şifalar,
Rümeysacım teşekkürler ben izleyemedim ama yapabildiksek ne mutlu bize iyiki böyle Ustalar var bize yol gösteriyorlar,
Birsel davetiye için teşekkürler,
katılmaya çalışacağım görüşmek üzere

Sevgilerimle Uğur

neslihan erzincan özgür dedi ki...

canım ellerine sağlık,çok şık bir salatya,eminim tadı da harikadır.

Bebiş nasıl,sağlığın nasıl canım...öpüyorum...

Uğur CAN dedi ki...

Neslihancım sağol, bebiş iyi sanırım. Çünkü o büyüyor, ben büyüyorum :)) Bakalım bu işin sonu nereye varacak
Hoşçakal