16 Ekim 2008

Gökkuşağı Pilav

Bu renkli pilavı birkaç yıl önce bir sitede görmüştüm ama not almadığım için şu an adını hatırlayıp yazamıyorum. Normal pilav pişirmekten biraz daha fazla zaman alsada görüntüsü nedeniyle ben arada sırada değişiklik aradığım dönemlerde yapıyorum.




Malzemeler:
3 bardak pirinç
3 bardak su
3 yemek kaşığı tereyağ
2 domates
10 dal ıspanak
tuz

Yapılışı:
Öncelikle pirinç ve tuz sıcak suyla birer ölçü olarak ıslatılır ve yarım saat bekletilir. Ispanak yıkanarak yaprak kısımları çok az suda haşlanır. Rondo veya el blender'ından geçirilerek püre haline getirilir. Domatesin kabukları soyularak oda blender'dan geçirilir.
Üç ayrı tencereye yağ koyularak kızdırılır, birine domates, diğerine ıspanak koyulup biraz çevrilir. Üçüncü tencereye ise bir bardak su ve tuzu koyularak kaynaması beklenir. (üçünü aynı anda yapmak biraz karışıklık yaratabilir o nedenle ben sade pilavı en sona bırakıyorum) Domatesli ve ıspanaklı pilava bir bardak su fazla geleceğinden 3/4' ü koyulur , tuzu eklenir ve kaynatılır. Bu arada pirinçte bol suda beyaz suyu gidene kadar yıkanır ve tencerelere koyulur.
Önce harlı ateşte ardından suyunu biraz çekip göz göz olunca oldukça kısık ateşte pişirilir.
Altı kapatıldıktan sonra ben çok az da zeytinyağ gezdiriyorum. Pilavı karıştırmadan önce tencerenin ağzına kağıt havlu koyulur, kapağı kapatılıp 3-5 dakika dinlendirilir.
Pilav karıştırılır ve şeklini beğendiğiniz bir kek kalıbına üç eşit parça halinde yada istenilen miktarlarda renk renk koyulup kaşıkla bastırılarak sıkıştırılır. Büyük bir servis tabağına kalıp ters çevrilerek ve istenirse ortası yada kenarları süslenerek servis yapılır.
Afiyet Olsun

6 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Uğur ,ellerine sağlık canım,çok şık bir pilav olmuş.sofraya neşe katar,rengarek.afiyet olsun sizlere.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

hım harika olmuş.pilav olduğunu yazını okuyunca anladım.süper valla.seninde dediğin gibi.bir kalıp güzel bir sunumla neler oluyor canım.
ellerine sağlık sevgilerimle nilgün

Bir Dilim Düş dedi ki...

Aaaa hariikaaaa hemen misafirlerime böyle bir pilav sunacağım!!!Ellerine sağlık!

Sevgiler,
Evren

pelince dedi ki...

Çok şık olmuş,bayıldım..
Ellerine sağlık..

RUMEYSA dedi ki...

uğur abla sunumuna bayılıyorum yine muhteşem bi görüntüsü varr ellerine sağlıkk

SİNEM AKIN dedi ki...

sevgili uğur
arkadaşlık ödülü listemde sizde varsınız.
sevgilerimle