21 Ekim 2008

Garnitürlü Kereviz Tabağı

Çocukluğumda hiç sevmediğim, kokusundan hoşlanmadığım sebzeyi şimdi baştacı ediyorum. Zaman insanı epey değiştiriyor. Son yıllarda ise asıl kokusu hoşuma gidiyor. Kış sebzelerinin bence en güzeli. Malzemeler:
3 adet kereviz
2 ortaboy soğan
1 havuç
1 iri patates
1/2 su bardağı bezelye
1 limon
1/2 yemek kaşığı un
Zeytinyağ
Tuz
Su

Yapılışı:

Soğanlar piyazlık doğranır zeytinyağında kavrulmaya başlanır. Bu arada havuç ve patates küp küp doğranır, bezelyeyle birlikte hepsi tencereye eklenir ve kavrulur. Kerevizler soyulur, büyüklüğüne bağlı olarak 3 yada 4 halka olarak kesilir. Diğerlerini hazırlayana kadar kararmaması için limonlu suya koyulur.
Kesme işlemi bittikten sonra kerevizler kavrulan garnitürün üzerine 2 yada 3 sıra olarak dizilir. Limon sıkılır üzerine un , tuz eklenerek karıştırılır ve yemeğin üzerine gezdirilir. Üzerini geçecek kadar su koyulur ve önce harlı ateşte ardından kısık ateşte suyu oldukça az kalana kadar pişirilir. Yinede kerevizleri ara sıra çatalla kontrol etmekte fayda var.Pişirme süresi 1 saati geçiyor ama kısık ateş sözkonusu olduğunda yemeğin lezzetide o oranda artıyor. Piştikten sonra soğumaya bırakılır, servis yapacağınız tabağa kerevizler dizilir, üzerine garnitürü paylaştırılır ve ister ılık ister soğuk servis edilir.
Afiyet Olsun

10 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

merhaba Uğurcuğum, çok güzel olmuş yemeğin,harika bir görüntüsü var herşeyden önce,insanın için açıyor.ellerine sağlık.sevgileirmle...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Uğurcuğum Antalya'ya gelip yalnız yaşamaya başlayana kadar ben de pek sevmezdim kerevizi, gerçi babaannem yapardı ve yerdim ama yine de çok severek yemezdim. Evde yalnız kalınca artık bildiklerin belli bir süre sonra sana yetmemeye başlıyor ve ne yapayım diye düşünmeye başlıyorsun. Ben şanslı olanlardandım çünkü otelde çalışıyordum ve aşçı başımız beni sevdiği için her sorumu sırlarıyla birlikte yanıtlardı. İşte ondan bir gün portakallı kereviz tarifi aldım ve o günden sonra kışın çok yediğim bir yemek oldu. Portakal hem hoş bir tat veriyor hem de pişerken kerevizin etrafa yaydığu kötü kokuyu engelliyor.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

selam uğurcum benim evde kerevizi yanlız salatası olarak yerler o yüzden pek kerevizde tercih yapamıyorum ama görüntü süper ellerine sağlık sevgilerimi bırakıyorum

akasyakokusu dedi ki...

Hımmm biri kerevizmi dediii:))
evet evet araya araya buldum ellerinize sağlık..
Otsever biri olarak kerevizi bende çok severim..Eşimde sayemde sevdi ama çocuklar ııhhh diyor..
Dediğiniz gibi çiğken bile pişerken bile kokusu ayrı güzeldir.
Ellerinize sağlık..
Tebriğiniz içinde ayrıca tşk ederim..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

canım benım ellerıne saglık cok lezız ve şık olmus sevgıler..

Uğur CAN dedi ki...

Neslihancım teşekkürler, misafirlerimde hem lezzetini hem görüntüsünü beğendiler sağol,
Sevgiler canım
Evrencim haklısın portakallı olarak bende denedim onuda çok sevmiştim. Şanslıymışsın ustalara denk gelmişsin Dediğin gibi ayrıntılar sırlar çok önemli açıkçası ben bir tarifi veriyorken mutlaka püf noktalarını belirtiyorum. Ortada emek, zaman, malzeme ve en önemlisi insanın hevesi var kötü sonuç aldığım zaman çok demoralize oluyorum. Hevesim kırılıyor
Görüşmek üzere Sevgiler

Uğur CAN dedi ki...

Akasyakokusu teşekkürler, eşimde ben yemem diyordu ama ufak bir kandırmaca yapıp kereviz olduğunu söylemedik tadına baktı ogün bugündür severek yiyor biraz önyargı var işin içinde bence:)
Sevgiler

Nilgüncüm sende benim gibi kandırma işini bir düşün derim belki işe yarar :)) ayrıca salatasına da bayılırım Sevgiler

Banucum teşekkürler, Sevgilerimle

zarpandit dedi ki...

dogruyu diyiyim sana kerevizi hiç yememiştim enginarıda gecenlerde arkadasım z.yaglısını tattırana kadar aynen bu yaptıgın tarzdaydı..

tarifi almamsıtım simdi asırı derecede mutluyum sayende bu sebzeyi pişirmeyi öğrendim saol :))

Disalce dedi ki...

bende şu anda bu sebzeyi yiyemeyenlerdenim..inşallah birgün senin gibi başımın tacı yaparım..

ellerine sağlık..görüntü harika...

Adsız dedi ki...

hayırlı cumalar ve güzel haftasonları diliyorum