1 Eylül 2008

Revani - Hayırlı Ramazanlar

Herkese hayırlı, bereketli huzurlu bir Ramazan geçirmeleri dileğiyle.
Revani geleneksel tatlılardan ve Ramazan ayına da oldukça yakışıyor. Sevil'in sevil(birdemliksohbet) 01-07 Eylül Tarihleri arasında ev sahipliğini yaptığı “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2” için hazırladım.


















Malzemeler:
4 kahve fincanı un
2kahve fincanı irmik
3 yumurta
4 kahve fincanı şeker
3,5 kahve fincanı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
3,5 su bardağı şeker (Bize fazla geldi yarım bardak azaltılabilir)
3,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu

Tüm malzemler karıştırılarak yağlanmış tepsiye dökülür ve 180 C'ye ayarlı önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Fırına verdikten hemen sonra şerbet hazırlanır. Hamurunda şerbetinde ılık olması gerekiyor. Fırından çıktıktan sonra istenilen şekilde dilimlenir ve ılık şerbet heryerine gelecek şekilde dökülür. Biraz dinlendikten sonra servis yapılarak afiyetle yenir.
Cami ise Revani, galeta, şeker hamuru, icing bir araya getirilerek ortaya çıkarıldı.


9 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Uğur harika,nefis,şahane...ne diyeyim çok çok çok güzel olmuş,maşallah nazar değmesin.camiye bayıldım çok yaratıcı bir çalışma olmuş.tadı da nefistir eminim.sevgilerimle...

ufukmutfakta dedi ki...

Çok güzel ve enteresan bir sunum olmuş.Yaratıcılık had safhada, tebrik ederim.

Uğur CAN dedi ki...

Neslihancım çok sağol beğenmene sevindim biraz uğraştırdı ama sonucuna değdi :)
Sevgiler Uğur

Uğur CAN dedi ki...

Ufuk Hanım çok teşekkür ederim yorumunuza. Sizin sayfanızdan çok şey öğrendim ve öğrenmeyede devam ediyorum.
Sevgiler Uğur

Sevil Şahin dedi ki...

SEVGİLİ UGUR SANA BİR ÖZÜR BORÇLUYUM BEN BUNU YAYINLAMAYI İNAN UNUTTUM LÜTFEN AFFET BENİ HEMEN ALIP YAYINLIYORUMM

Adsız dedi ki...

Tek kelime: muhteşem. Biz de revani yaparız ama böyle bir sunumu hayal bile edemezdik. Tebrikler. Sevgiler.

Ayten dedi ki...

Tek kelime ile muhteşem. Elinize sağlık. Bunu düşünmek bile ayrı bir yetenek. TEBRİKLER..

Adsız dedi ki...

merhaba,
pastaniza veya revaninize :)) bayildim resmen, bizde kermesimiz icin boyle bir pasta yapmayi dusunuyorduk, size sadece bir sorum olacak, eger cevap verirseniz cok sevinirim, bu minareleri nasil yaptiniz ne kullandiniz?

fransadan leyla

Uğur CAN dedi ki...

Leyla Merhaba,
Henüz gördüğümden biraz geç cevap vermiş oldum,kusuruma bakmayın
Minareler için grisini ve şeker hamuru, bunları sabitlemek içinde yumurta akı ve p. şekerinin çırpılmasıyla oluşan icing kullandım. Kermesinizin kazancı bol olsun. Görüşmek üzere

Sevgilerimle Uğur