25 Eylül 2008

Alaca

Bu tarifi sevgili arkadaşım Bizim Evin Aşçısı Kübra'da gördüm. Daha tarifi okurken bile ne kadar lezzetli olduğu anlaşılıyordu. Teşekkürler Kübra tarifini paylaştığın için. Denedim herkes tarafından beğeni aldı , sizede tavsiye ederim. Asıl adı Kremalı Kırmızı Biber olmasına rağmen ben renginden dolayı kısaca Alaca dedim hangisi hoşunuza giderse siz onu kullanırsınız.


Malzemeler:
6-7 adet kırmızı biber
1 yumurta
1 pk (200 ml) krema
Un
Sıvıyağ

Yapılışı: Biberler közlenir (ben fırında közledim), soğuyunca kabukları soyulur. Bir yumurta çırpılır. Düz bir tabağa un koyularak biber önce yumurtaya ardından una bulanır az yağlı tavada önlü arkalı kızartılır. Biberler bir başka kaba alınarak üzerine tuz ve krema dökülür. Oldukça kısık ateşte krema kendini çekene kadar tutulur ve ardından servis edilir.

Bir Öneri: Ben una bulayıp kızartma aşamasından sonra bir kısmını dolaba kaldırıp daha sonra kullandım. Tadında bir değişme olmadı, vakit olduğunda yapılıp acil misafirler için bir seçenek olarak saklanabilir.

Hiç yorum yok: