16 Temmuz 2008

Maklube


Yengem'in müthiş yemeklerinden
biridir, çok lezzetli yemekler yapar.
Ne kadar uğraşsamda onun lezzetine
ulaşamadım henüz. Et, pirinç ve sebze
barındırdığından iyi bir misafir masası
çeşidi olabilir.
Yengecim ellerine sağlık, herzaman olduğu gibi tadı süperdi.






















Malzemeler:
5 patlıcan
3 adet soğan
1 kg kuşbaşı et
3 bardak pirinç
6 bardak (su+etsuyu)
Tuz, karabiber
Kızartma için sıvıyağ

Yapılışı:
Öncelikle et ve üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su düdüklüye koyularak kapağı kapatılmadan biraz haşlanır üzerine çıkan koyu renkli köpük alınır ve kapağı kapatılarak bilindik tarzda pişirilir. Patlıcanlar alacalı soyularak uzunlamasına kesilir ve kızgın yağda kızartılır. Kağıt havlu üzerine alınır.

Pirinç sıcak su ile ıslatılarak 30-35 dakika bekletilir. Haşlanen etler bir süzgeçe alınarak suyu süzdürülür. Suyu pilavın pişirilmesinde kullanılacak. Yemeklik doğranan soğanlar biraz kavrulup pembeleşince etler eklenerek birazda etlerle kavrulur ve ocaktan alınır.

Şimdi sıra birleşim safhasına geldi; pilav tenceresinin dibine patlıcanların yarısı dışarı sarkacak şekilde dizilir(tencerenin ortası boş kalacak) .Ortada oluşan boşluğa etler düzgünce yayılır ve yıkanıp süzülen pirinçler koyulur. Tencereye dengeli dağılımı sağlanır ve patlıcanların sarkan kısımları pirincin üstüne dikkatli bir biçimde kapatılır. Ayrılan etsuyu yeterli olamayabilir su ilavesiyle miktar ayarlanıp içine tuzu ve karabiberi karıştırılır. Tencerenin kenarından yavaş yavaş şekli bozmayacak şekilde suyu koyularak normal pilav pişirilir gibi ocağa konur. Pişip o ilk sıcaklığı gittikten sonra tencerenin ağzına bir servis tabağı yada borcam koyularak tencere ters yüz edilir. (Dikkat eller yanmasın) . Yemeğimiz servise hazırdır. Afiyet olsun...



4 yorum:

wilma dedi ki...

Ugurcum gecen hafta davetli oldugumuz bir yemekte yedim bundan. Allahim ne muhtesemdi yaa. Ustune badem fistik felanda koymuslardi. Ben bu yemegi biryerden duydum dedim ama bir turlu hatirlayamamistim senin blogunda gordugumu. GErcekten parmaklarimi yiyodum. Eminim yengeninkide okadar lezzetli oluyordur. Ellerine saglik...

wilma dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Uğur CAN dedi ki...

Nefis bir tattır yersin yersin doyamazsın.

seyabb dedi ki...

muhteşemmmmm