2 Temmuz 2008

Kırmızı Çiçekli Pasta

Bu benim ilk Şeker Hamurlu denememdi. Pastanın üzerinde çok hoş bir görüntü binbir çeşit modeller oluşturmasına rağmen Şeker Hamurunun o kumaş gibi görünen katı kaplamalı halini yemek hiç bana göre değildi. O zamanlar böyle düşünüyordum, buna kendi çapımda çözüm bulmak için üst süsleme için bademezmesi aldım ve renklendirdim. İlk Çalışma için hiçte fena sayılmazdı içerik zaten beğenilen bir lezzetti.
Bu pastadan sonra cesaretim arttı ve bugünlere geldim



Malzemeler:
4 yumurta
115 gr toz şeker
½ çay bardağı portakal suyu
75 gr un
35 gr kakao


Ara krema için:
200 ml süt kreması
100 gr sütlü çikolata
100 gr bitter çikolata
Fındık Krokan için:
1 su bardağı iri fındık kırığı
½ su bardağı şeker


Yapılışı:
İlk hazırlık olarak un ve kakao birlikte iki kere elenir, portakal suyu sıkılır. Fırın 175 C'ye ayarlanarak, çalıştırılır. 20 cm'lik kalıp için Yumurtaların sarı ve beyazları birbirinden ayrılır ve beyazları şekerin yarısıyla kar gibi olup çırptığınız kab ters çevrildiğinde dökülmeyecek kıvama gelene dek çırpılır. Sonra sarılar kalan şekerle iyice çırpılır. Sonra bir spatula ile yumuşak hereketlerle yumurta sarılarına portakal suyu eklenir hafifçe karıştırılır. Ardından yumurta akları eklenir. Söndürmemeye dikkat ederek fazla karıştırmadan sarılarla bütünleşmesi sağlanır. Kakao ve un karışımı da yavaş yavaş elenir ve söndürülmeden köpük köpük bir karışım elde edilir. Kalıbımın kenarlarına hiçbirşey sürmüyorum , kalıbın çapı kadar kesilmiş pişirme kağıdı yerleştiriyorum. Tarife uyulursa gayet güzel kabarıyor ve çok rahat 3'e bölünebiliyor. Kalıba dökülen karışım 30 dakika kadar pişiriliyor
Bu arada krokan ve krema hazırlanır. Çikolata küçük parçalara kesilir, Krema daha sonra çırpma işlemi yapılabilecek türde bir kaba koyularak ısıtılmaya başlanır. Kaynama noktasına gelmeden ocağın altı kapatılır ve çikolata parçaları atılarak karıştırılır. Hepsi eriyip akıcı bir kıvam aldığında 1/3'ü bir kaseye ayrılır ve oda sıcaklığında bekletilir. Diğer kısım biraz soğuduktan sonra buzdolabında bekletilir ve çıprılarak yoğunluk kazanması sağlanır.

Krokan için ise şeker ve fındıklar tavaya alınır ve kısık ateşte eritilir biraz rengi dönünce pişirme kağıdına dökülerek yayılır. Soğuyunca kırılarak kullanıma hazır hale getirilir.
Soğuyan kek üçe kesilir (kek bir gün önce pişirilirse kesme işlemi daha kolay olur), ilk kata önce çırpılan çikolatalı krema yayılır, fındık krokan serpiştirilir. İkinci kata da aynı işlem yapılır, üçüncü kat konduktan sonra kaseye ayırmış olduğumuz oda sıcaklığında bekleyen çikolatamız son kat olarak kekin üzerine gezdirilir. Kenarlardan dökülenler güzelce her tarafı kapatacak şekilde sıvanır ve donmaya bırakılır.

Önce badem ezmesini kırmızı ve yeşil gıda boyasıyla renklendirerek çiçek ve yaprak modellerimi oluşturdum. Beyaz şeker hamurunu açarak pastanın üstünü kapladım. Ve çiçeklerimi yerleştirdim. Yiyenlerin yorumunu almak için sabırsızlanıyordum. Neyseki tadanlar beğendi ve yolculuk başladı.
Aslında ne kadar önemli değilmi söylenen sözlerin insanın hayatındaki yeri "ya yeni kapılar açmasına yada kapıyı tıklatmadan geçip gitmesine" sebep oluyor. Beğenilen lezzetlerde görüşmek üzere.

1 yorum:

zarpandit dedi ki...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)