6 Ağustos 2008

Truffle













Malzemeler:
200 ml süt kreması
100 gr bitter çikolata
50 gr sütlü çikolata
50 gr beyaz çikolata
Kek parçaları veya bisküvi
fındık, hindistan cevizi, kakao, susam

Yapılışı

Kremanın 150 ml lik kısmı ocağa koyulur ve kaynama noktasına gelmeden ocaktan alınır. İçine parçalara bölünmüş bitter ve sütlü çikolata koyularak iyice karıştırılır. Ilınması için bir kenarda bekletilir, kalan 50 ml'lik kremada aynı şekilde ısıtılır ve içine beyaz çikolata parçaları atılarak karıştırılır. Benim zebra kekten artan parçalarım vardı onları iyice ufalayarak aldığı kadar diyecem hem beyaz çikolatalı hem bitter çikolatalı karışıma ekledim. Kırılmış fındıklarda koyularak karıştırılır. Bir gece buzdolabında ağzı kapalı bir biçimde bekletilir. Ertesi gün yuvarlak şekil verilerek, istenilen malzemeye bulanır ve servis yapılır. Ben ayırt edebilmek için beyaz çikolatalı olanları susama buladım, hiç ummadığım halde en çok beğeniyi onlar aldı bir kısmınıda hamur gibi açarak kalıpla şekillendirdim. Hepsi afiyetle yendi.


Not olarak şunuda söylemek istiyorum merakımdan acaba derin dondurucuda saklabilirmi diye yaklaşık 10-15 tanesini derin dondurucuya kaldırdım acil misafirler için iyi olur diye düşündüm.

Gerçektende pazar günü gelen misafirlerime ikram ettiğimde ben dahil herkes beğendi. Kahvenin yanına harika oldu bilginize

2 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Günaydın şeker...denemediğim şeylerden biri de truffle,çok yapmak istiyorum ama bir türlü nasip olmadı.seninkiler nefis görünüyor,ellerine sağlık.sevgilerimle...

Uğur CAN dedi ki...

Neslihancım hem pratik hem lezzetli tavsiye ederim.