20 Ağustos 2008

Kokoş Kurabiye





Aslında herkesin bildiği üzere adı kokos kurabiyedir, ama ben tel tel uzantılarını ve çikolatalı halini süslü-püslü bulduğumdan kokoş olarak değiştirdim. Açıkçası tadına bakmaya fırsatım olmadı ama yengemin yorumu "diğer kurabiyelerin bunun yanında halt etmiş" demesi oldu:)Bunun üzerine yayınlıyorum.

Malzemeler:
1 yumurta akı
2 çay bardağı pudra şekeri
2,5 çay bardağı hindistan cevizi

Yapılışı:
Yayvan bir tencereye su koyup ocağa koyulur. Isıya dayanıklı ayrı bir cam kabı üzerine oturtup ben-marie kurularak yumurta akı ve şeker koyulaşana kadar çırpılır. Ocakan alınır ve
hindistan cevizleri eklenerek karıştırılır.
Karışımdan yemek kaşığıyla alınaran yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir.
100 C de ısıtılmış fırında içleri tamamen kuruyana kadar pişirilir. Benim fırınımda yarım saatten biraz fazla sürdü. Soğuduktan sonra erimiş çikolataya batırarak süsledim.

Not olarak; bu ölçülerle 9 adet çıktı ben tadımlık yaptım ama misafir için ölçüler iki katına çıkarılmalı bence. Zahmetsiz, çabuk hazırlanabilen bir tarif

Hiç yorum yok: