28 Ağustos 2008

Semizotu (Bulgurlu)



Susuzluk günleri, yılları yaklaşıyor korkusuyla bol su ile yıkanması gereken sebze-salata çeşitlerini daha fazla yapar oldum. Gerçekten korkuyorum 15-20 yıl sonra neler olacağını düşünmek bile istemiyorum ama ben düşünsemde düşünmesemde "Gelecek" gelecek.


Bu yaz haftada bir mutlaka yaptığım semizotunun bir çeşidini yayınlamak istedim. Ayrıca kendileri Omega3 deposudur. Mayhoşluğunu seviyoruz, ıspanaktan daha lezzetli geliyor. Genelde pirinçli yapmama rağmen bu sefer birde bulguru deneyelim dedim böylede güzel oldu, bilginize.


Malzemeler:
1 demet Dereotu
2 soğan
1 domates
1 avuç kadar bulgur
Sıvıyağ


Yapılışı:
Semizotu doğranır ve iyice yıkanır. Soğanlar yemeklik doğranır ve sıvıyağda kavrulur,
hafif pembeleşince kabuğu soyularak küçük küçük doğranan domates eklenir. Ardından semizotu, yıkanıp süzülmüş bulgurlar ve tuzuda eklendikten sonra altı kısılarak 10-15 dakika kadar pişirilir. Ama arada bir kontrol edilmeli bazen daha kısa sürede pişebiliyor. Ilındıktan yada soğuduktan sonra afiyetle yenir

Hiç yorum yok: