19 Ocak 2009

Kaşarlı Tavuk Güveç

On gündür sayfama birşey ekeleyemedim, çünkü oldukça hastaydım. Ne güzel bu sekiz ayı hastalıksız geçirdim tam da artık birşey olmaz derken hastalık beni yatağa düşürdü. Neyseki şimdi düzeldim. Hayatta sağlıklı olmak kadar önemli birşey yok.


Aklımın bir ucunda hep sayfam olmasına rağmen malesef birşey yazamadım. Ama hafta sonu kendimi biraz iyi hissedince hemen mutfağa girdim ve bu yemeği yaptım. Bildiğimiz tavuk sote ama güvece konup fırınlanınca sanki daha bir lezzetli oldu.


Malzemeler:

5 Kişilik

600 gr Tavuk (ızgaralık ve sotelik hale getirilecek)

1 pk mantar (400 gr)

1 soğan

2 sivribiber

1 domates

1 yemek kaşığı tereyağ+ 2 yem. kaşığı sıvıyağ

1 tatlı kaşığı salça

Rendelenmiş Taze Kaşar

Tuz, karabiber, kekik, pulbiber

Yapılışı:

Soğanve biber doğranarak yağda kavrulur. Üzerine tavuklar eklenir ve kendi suyunu verip tekrar çekene kadar kavrulur. Bu arada mantarlar yıkanır, domates yıkanarak kabuğu soyulur ve hepsi küçük küçük kesilir. Suyunu çeken tavuğun üzerine salçası koyulur, önce domates ardındanda mantar eklenerek tencerenin ağzı kapalı bir biçimde mantarlarında pişmesi sağlandıktan sonra tuz ve baharatı katılır. Güveç kaplarına paylaştırılır.

Ben öğlen yaptım akşama fırınlanacağı için güveçlerin üstünü folyoyla kapatarak beklettim.

180 'lik fırında önce ısıtıp ardından kaşarlarını serptim ve eridiğinde de servis yaptım. Kaşarın üzerine pulbiber, karabiber serperek fırınlayacaktım ama aceleyle unuttum.

Önceden hazırlanabiliyor olması açısından misafir geleceğinde kolaylık sağlayabilecek bir tarif.

5 yorum:

wilma dedi ki...

ilk yorum benden olsun. Benimde bu tarz yemekler cok hosuma gidiyor Ugurcum. Cok pratik gorunuyor. En kisa zamanda denicem.
optuum. ellerine sagliiik

Bir Dilim Düş dedi ki...

Fotoğraf beni benden alıp götürdü canım yaaa, ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Uğurcuğum çok geçmiş olsun canım.
güvecin nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

zarpandit dedi ki...

hımm tavuga bayılırım!!!:) gecmiş olsun ugurcum lutfen dikkat et kendine yardım edeceğim bişi olursa de muhakkak emi :) ne olursa:)

Uğur CAN dedi ki...

Arkadaşler teşekkürler, önümüzdeki hafta izne ayrılacağımdan işyerindeki işlerimi organize ettiğimden dolayı sayfama doğru dürüst bakamıyorum bile, yorumlarınıza çok memnun oldum, teşekkürler doğuma kadar umarım daha sık görüşebiliriz.

Sevgilerimle