16 Aralık 2008

Ispanaklı Rulo




Bu tarifi geçen sene Anneminmutfakkokusu'nda görmüş ama bir türlü deneyememiştim. Doğum gününden iyi fırsat olmaz diye düşünüp yapmaya karar verdim değişik bir sunum ve tad oldu misafirlerim de beğendiler. Tarifi aynen yayınlıyorum ben ek olarak içine 1/2 kavanoz garnitür ekledim.


Malzemeler
450 gr ispanak (1300 gr alip yikadim, kaynayan suda cok hafif hasladim, suyunu siktim elimde kalan net ispanak 450 gr idi)
1.5 dilim ekmek (kenarlari kesilmis, islatilmis)
1 yemek kasigi galeta unu
4 yumurta
1.5 cay kasigi tuz
1 cay kasigi karabiber

Dolgu Malzemesi
200 gr mascarpone (ben labne kullandım
100 gr krem peynir
Konserve misir
1/2 kavanoz garnitür
4 ad haşlanarak kabukları soyulmuş ve minik doğranarak yağda sotelenmiş kırmızı biber küpleri

Yapılışı:
Yumurta beyazlarini ayri bir kapta kar beyazi olana kadar cirpin. Islatılıp sıkılmış ekmek, dogranmis ispanak, galeta unu ve yumurta sarilarini karistirin. Tuz ve karabiber ekleyin. En son bunu diger karisima ekleyin.

Yagli kagit serilmis firin tepsinizde 18-20 dakika kadar 170 derecede (onceden isitilmis firinda) pisirin. Firindan cikardiktan 3-4 dakika sonra temiz bir mutfak havlusuna ters cevirin. Yagli kagidi cikarin. Rulo yapip sogumasi icin bekleyin.

Labne ve krem peynir krema kivamina gelene kadar cirpilir. Soguyan rulomuz acilir, icine bu peynir karisimindan suruldukten sonra misir, garnitür ve kirmizi biber rasgele yerlestirilir. Tekrar rulo yapilip, buzdolabinda servise kadar tutulur. Ben bir gece önceden yapıp ertesi gün ikram ettim. Üstüne ise süzme yoğurt ve mayonezi karıştırıp şerit halinde sıktım ve kırmızı biberle süsledim.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bayıldım harıka gorunuyor mutlaka denıyecegım elerıne saglık canım sevgıler..

Uğur CAN dedi ki...

Teşekkürler Banucum , içine peynir yerine süzme yoğurtta tercih edebilirsin.
Görüşmek üzere

pelince dedi ki...

Enfes bir tarif,bayıldım...Ellerinze sağlık...

Sevgiler.

Uğur CAN dedi ki...

Teşekkürler Pelin
Sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel olmus.

Uğur CAN dedi ki...

Teşekkürler Evrenbal
Sayende bende arşivime böyle güzel görünümlü ve lezzetli bir tarifi ekleyebildim
Sevgilerimle Görüşmek üzere
Uğur