24 Şubat 2012

Tavuklu Salata


 Bu-Salatanın tarifini arkadaşım Fatoş'tan almıştım  bir kaç kez yaptım, beğenilen bir salatadır. Bilinen bir tarif ama Bazen misafirim geleceğinde yada özel bir gün kutlayacağımızda sanki bugüne kadar hiçbir şey yapmamış gibi kitleniyorum. Aklıma hiçbir şey gelmiyor, o yüzden bilinse de  ben yine de  ekliyorum. Görmek çağrışım yaratıyor her defasında aynısını yapmasam bile  bana varyasyon yapma şansı veriyor.
Aynı zamanda pratiktir, tavuk haşlandı mı iş bitti demektir:)

 
Sevgili arkadaşım Fatoş'a da ayrıca teşekkür ederim.

Malzemeler:
1/2 kg kemiksiz tavuk kalça (Göğüs eti'de olabilir ama ben kuru buluyorum)
2 ad közlenmiş kırmızı biber
10 ad kornişon turşu
1/4 demet dereotu
1/4 demet maydanoz
1/2 kavanoz mantar (isteğe bağlı, bizde yemeyenler var eklemedim)
1/2 çay bardağı zeytinyağ (damaktadına  bağlı olarak arttırılabilir)
Tuz, karabiber, limon

Hazırlanışı:

Tavuğu haşlayıp didikleyin. O soğuyana kadar  turşuları küp küp, kımızı biberi de jülyen olarak doğrayın.
Maydanoz ve dereotu'nu da ince ince kıyarak diğer tüm malzemelerle birlikte tavuğa ekleyin ve  karıştırın.
Tadına bakarak tekrar  tuz, karabiber, yağ  yada limon eklemesi yaparak  servise  sunabilirsiniz.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor sevgiler...