24 Mayıs 2010

Bakla

17 yaşıma kadar rengi ve görüntüsünden ötürü ağzıma koymadığım Baklayı "zehir değil ya bir deneyeyim dedim" ne büyük hata ettiğimi anladım. Zararın neresinden dönersem kar'dır diyerek o gün bugündür zevkle yiyorum. Yıllardır Yengem yapar bizde afiyetle yerdik. Son üç yıldır onda zehirlenme etkisi yaptığından, iş başa düştü artık ben yapıyorum onun tarifiyle.
1,5 ay önce yapılan Baklanın mevsimi geçiyor ben daha yeni ekleyebiliyorum. Bunu adı tembellik midir? Yoksa Çocuklar mıdır? Bilmiyorum :)
Malzemeler:
1 kg Bakla
1 büyük Soğan
4 Yemek Kaşığı zeytinyağı
1,5 su bardağı su
1/2 yemek kaşığı un
Tuz, Dereotu
Birkaç damla limon suyu
Hazırlanışı:
Bakla yıkanır, ayıklanır birkaç damla limon damlatılmış suda bekletilir. Diğer yanda soğan yemeklik doğranır. Üzerine bakla, tuz ve zeytinyağı koyulur. Un ve su karıştırılarak üzerlerine eklenir. Yaklaşık 20 dakika pişirilir (Ben düdüklü tencerede pişirdim) . Servis edilecek tabağa alınır daha sıcakken ince doğranmış dereotu serpiştirilir. Afiyetle yenir.

Bu yemeği bir de Nutricook ile pişirip rengini görmek istiyorum. İnşallah Bakla bulabirim :)

Posted by Picasa

1 yorum:

ahbayrak dedi ki...

Taze ekmek ve üzerine bol yoğurt döküp her öğün olsa yiyeceğim ender sebzelerden biridir.Ama ne yazikki ömrü kısa sürüyor.1-2 ay içersinde kayboluyor.Bir sene beklemek zorunda kalıyoruz.Ellerine sağlık Uğur öylede güzel gözüküyorki