3 Eylül 2009

Patatesli Maydanozlu Poğaça

Öncelikle herkese Hayırlı Ramazanlar dileyerek yazıma başlamak istiyorum. Neredeyse
Bayram gelecek ben hala ne bir Ramazan Tatlısı yada tuzlusu ekleyemedim. Saatler günler nasıl geçiyor anlamıyorum.


Patatesli poğaça geçen ayın Sofra Dergisinden ve yengem tarafından yapıldı. Ben çocuklarla hazırlanıp gidene kadar yapılmış bana da üzerine yumurta sarısını ve susamlarını serpiştirmek kalmıştı. Kısacası en zor, en zahmetli kısmı çok yoruldum çok doğrusu :)
Ha birde süsleme ve fotoğraflama onu da unutmamalı.
Sahur için yapılabilecek alternatiflerden biri olabilir düşüncesiyle eklemek istedim. Tost makinesinde ısıtılarak ilk andaki tazeliğine hemen kavuşabilen lezzeli bir poğaça denemek isterseniz tarifi hemen geliyor.
Ayrıca bu tarifi Sevil'in düzenlediği İftar Bereketi-3 Etkinliği'ne göndererek kendisine kolaylıklar diliyorum.


Malzemeler:
4 su bardağı un
10 gr kuru maya
3 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 çay bardağı süt
125 gr oda sıcaklığında margarin
1 adet yumurta
3 adet haşlanmış patates
yarım demet maydanoz
üzeri için 1 yumurta sarısı
susam, çörekotu, haşhaş

Unu derin bir kaba eleyin, üzerine maya tuz ve toz şeker koyup karıştırın. Ortasını havuz gibi açıp süt, margarin, yumurta, rendelenmiş patates ve kıyılmış maydanoz ilave edin. Tüm malzemeyi iyice yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örterek mayalanması için yarım saat bekletin.
Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve avucunuzun içinde yuvarlayın. Hazırladığınız poğaçaları fırın tepsisine aralıklarla yerleştirin ve üzerlerine yumurta sarısı sürün.
İsteğe bağlı olarak susuam, çörekotu yada haşhaş serpiştirin. Önceden ısıtılmış 175 C'lik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Biraz ılındıktan sonra ister malzemeli ister sade olarak ikram edebilirsiniz.
Afiyet Olsun.

1 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .
SEVGİLER
BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..